آغاز پویش «محله اربعینی» در آران و بیدگل

1402/05/27
1739
0
سایراخبار ادارات
کد خبر :9499

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با پرتال خبری آران و بیدگل نیوز گفت: در راستای بزرگداشت اربعین حسینی و گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، پویش «محله اربعینی» همزمان با سراسر کشور در آران و بیدگل آغاز شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این پویش به همت سازمان تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شده و درصدد است محلات سراسر ایران، طریقِ پیاده‌روی اربعین و جزئی از حرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شوند و در واقع رزمایشی برای گسترش دامنه و افزایش عمق اربعین از کربلا تا محلات سراسر ایران است.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار بیان داشت: به همین منظور تعدادی بسته‌های پشتیبان از جمله «رادیو اربعین» شامل 20 پادکست، «ره توشه» شامل 500 محتوای اربعینی، «تجربه نگار» شامل 20 تجربه ویدئویی، «چگونه محله مان را اربعینی کنیم» شامل 100 گزاره اربعینی، «موکب محله» شامل اقلام فرهنگی مورد نیاز مواکب و «به عشق حسین (ع)» با 100 عنوان ایده طراحی و در قالب پلتفورم برای حرکت در این رزمایش در فضای مجازی منتشر شده است.

 

وی به نحوه شرکت در پویش «محله اربعینی» اشاره کرد و افزود: علاقه مندان از تمامی اقشار اعم از برادران و خواهران می توانند با ورود به سامانه «محله اربعینی» به آدرس https://mahalehamdel.ir/arbaeen در این پویش سراسری شرکت کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: هنگامی که کاربر به پویش محله اربعینی می‌پیوندد، دو انتخاب دارد: «زائرم» و «جا مانده‌ام». در بخش «زائرم» این عناوین دیده می‌شود:‌ خادم کاروان زیارتی محله، خادم موکب، زیارت فردی، نذر اعزام زائر اربعین، راه‌اندازی کاروان زیارتی محله، زیارت نیابتی، روایت اربعین، پیوند دوستی با زائران بین‌المللی اربعین‌، نذر هدایا و سوغاتی برای میزبانان اربعینی در عراق، روحانی کاروان شدن.

 

مجیدی تبار ادامه داد: بخش «جا مانده‌ام» حاوی نذر اعزام زائر اربعین، راه‌اندازی موکب محله، اطعام اربعین،‌ راه‌اندازی مراسم پیاده‌روی جاماندگان محله، روایت اربعین، راه‌اندازی مراسم بدرقه زائران اربعینی، فضاسازی اربعینی محله‌، اسکان زائران عازم سفر اربعین،‌ نذر حمل و نقل زائران اربعین، برگزاری نمایشگاه عکس اربعینی در محله، برگزاری مراسم شب شعر اربعینی در محله، نذر هدایا و سوغاتی برای میزبانان اربعینی در عراق،‌ نذر کالسکه و ویلچر برای زایرین اربعین و مشارکت 10 هزار محله است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: پویش «محله اربعینی» در امتداد پویش «محله همدل» در سراسر کشور اجرا و به نفرات برتر فعال در این پویش هدایایی اهدا خواهد شد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.